08 اردیبهشت 1403 | ١٨ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206161

14 اسفند 1402 18:16

بازدید: 174

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

«ایلان ماسک» ضمن حمایت از منحل شدن ائتلاف ناتو گفت: «همیشه فکر می‌کردم که چرا ناتو به حیات خود ادامه داده، آن هم با وجود اینکه دشمن و دلیل وجودی آن یعنی پیمان ورشو، منحل شده است.»

به گزارش رادکانا، «ایلان ماسک» مالک شرکت اسپیس‌ایکس و مدیرعامل شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در همین شبکه در پاسخ به پست «دیوید ساکس» مجری یک پادکست آمریکایی و از کارآفرین‌های بخش فناوری این کشور چنین پستی را منتشر کرد.

دیوید ساکس پیشتر در ایکس نوشت: در سال ۱۹۹۱، اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ناتو با یک بحران وجودی مواجه شد؛ دلیل ظهور آن دیگر وجود نداشت. اما به جای انحلال، ماموریت جدیدی دارد. ناتو با گسترش و در یک چرخه بسته، باعث ایجاد خصومت‌هایی می‌شود.

پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه یادآور شده بود که پس از انحلال سازمان پیمان ورشو و خروج از صحنه سیاسی اتحاد جماهیر شوروی، «امیدی برای تحقق اصول چندجانبه‌گرایی واقعی و غیرقابل تقسیم در منطقه یورو-آتلانتیک وجود داشت.» به گفته او، با این حال، «کشورهای غربی نه تنها ناتو را حفظ کردند، بلکه حتی برخلاف وعده‌های سوگند خورده خود، مسیری را برای جذب گستاخانه فضای مجاور تعیین کردند، از جمله مناطقی که در آن منافع حیاتی روسیه همیشه وجود داشته و وجود خواهد داشت.»


انتهای پیام/ک


نظرات