08 اردیبهشت 1403 | ١٨ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206162

14 اسفند 1402 18:18

بازدید: 173

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نتایج تازه ترین نظرسنجی ؛

تازه ترین نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که اکثرساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که بقای نتانیاهو در قدرت در گرو ادامه جنگ غزه است و با پایان یافتن درگیری ها، کابینه وی سقوط خواهد کرد.

به گزارش رادکانا، از خبرگزاری «سما» فلسطین، براساس این نظرسنجی که شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داده، ۵۳ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی باوری دارند که نتانیاهو بقای سیاسی خود را در طولانی شدن جنگ غزه می داند.

براساس این نظرسنجی، همچنین در صورتی که انتخابات پارلمانی (کنست) در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود، حزب «اردوگاه دولتی» به رهبری «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ و وزیر جنگ اسبق این رژیم خواهد توانست به تنهایی ۳۹ کرسی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را کسب کند، درحالی که این میزان در نظرسنجی پیش از آن ۲۹ کرسی بود.

براساس این نظرسنجی ، محبوبیت حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، کاهش یافته و در صورت برگزاری انتخابات تنها خواهد توانست ۱۷ کرسی را به دست آورد.

این نظرسنجی نشان می دهد که حزب یش عَتید ( آینده‌ای هست) به ریاست «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز در صورت برگزاری انتخابات ۱۲ کرسی کسب خواهد کرد که این میزان در نظرسنجی گذشته ۱۸ کرسی بود.

حزب شاس به رهبری «آریه درعی» از احزاب کنونی ائتلافی با حزب لیکود و دولت کنونی رژیم صهیونیستی نیز ۹ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

همچنین حزب «عتسماه یهودیت» [قدرت یهود] به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر «امنیت داخلی» ۹ کرسی، احزاب اتحاد یهودیت توراتی (یهدوت هتوراه) ائتلافی از دو حزب سنت‌گرای یهودی آگودات اسرائیل و دگل تورات به رهبری «اسحاق گلدکنوف» و «موشه گافنی» ۷ کرسی،

حزب فهست یکپارچه به رهبری «منصور عباس» و حزب «صهیونیسم مذهبی» به رهبری بزالل اسموتریچ وزیر تندرو و افراطی دارایی کنونی کابینه نتانیاهو هر یک ۵ کرسی کسب خواهند کرد.

براساس نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی، حزب «اسرائیل بیتینو» (اسرائیل خانه ماست) به رهبری آویگدور لیبرمن وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی، حزب «عتسماه یهودیت» [قدرت یهود] به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر «امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی، ۹ کرسی و حزب «خدش تعال» به رهبری احمد الطبیبی و حزب «میرتس» به رهبری «زهاوا گالون» هر یک ۴ کرسی به دست خواهند آورد.

به دنبال طوفان الاقصی و ناتوانی رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو برای آزادی اسرای اسرائیلی، مقبولیت بی بی در محافل سیاسی صهیونیست به شدت کاهش یافته و بسیاری آینده سیاسی وی را تاریک ارزیابی می‌کنند.


انتهای پیام/ک


نظرات