08 اردیبهشت 1403 | ١٨ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206164

14 اسفند 1402 18:22

بازدید: 176

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

لحظه به لحظه با طوفان الاقصی/ صدوپنجاهمین روز

رژیم صهیونیستی در حمله‌ جنگنده‌های خود به مناطق مختلف غزه چندین منزل مسکونی را هدف قرار داد که ده‌ها فلسطینی در این حملات به شهادت رسیدند.

به گزارش رادکانا،خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی فلسطینی که سرپناه آوارگان در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه بود، دست کم ۱۲ فلسطینی به شهادت رسیده و بالغ بر ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند که به بیمارستان العودة منتقل شده‌اند.

مقر سندیکای مهندسان در نزدیکی منطقه شیخ زائد از دیگر مناطقی بود که دیشب هدف حمله‌های موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس همچنین دیشب یک منزل مسکونی در رفح واقع در جنوب غزه را هدف موشک باران خود قرار دادند. در این حمله نیز دست کم ۷ فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز زخمی شده‌اند. جستجو برای شناسایی پیکر دیگر شهدای این حادثه همچنان ادامه دارد.

منطقه جبالیا از دیگر مناطقی بود که دیشب هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در این حمله جنگنده‌های اسرائیلی منزل یک خانواده فلسطینی در منطقه الترنس واقع در اردوگاه جبالیا در شرق غزه را هدف حمله قرار دادند.

در شهر خان یونس نیز یک حمله به منزل مسکونی فلسطینیان انجام شد.

از سوی دیگر گردان‌های القسام نیز با انتشار فیلمی اعلام کردند که کنترل دو پهپاد رژیم صهیونیستی را در منطقه حی الزیتون که طی روزهای گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی بوده، در اختیار گرفته‌اند. این دو پهپاد از نوع پهپادهای اسکایلارک هستند.

بازداشت ده‌ها فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیست دیشب نیز به تجاوزهای خود ضد فلسطینی‌های کرانه باختری در بخش‌های مختلف این منطقه ادامه دادند. در مقابل، نیروهای مقاومت فلسطینی به ایستادگی خود در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ادامه می‌دهند. در همین رابطه یک بلدوزر اشغالگران در جریان حمله به شهر طولکرم با یک بمب دست ساز هدف قرار گرفت. در این حمله تعداد زیادی از نیروهای اشغالگر مشارکت داشتند که به اردوگاه نور شمس در طولکرم حمله و اقدام به تخریب زیرساخت‌های آن کردند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی همچنین به منطقه یعبد واقع در جنوب غربی جنین در کرانه باختری یورش بردند.

در منطقه البیره نیز درگیری‌هایی میان نظامیان صهیونیست و نیروهای مقاومت اسلامی ایجاد شد.

ارتش اشغالگر صهیونیست در یورش به الخلیل وقتی با مقاومت مردمی نیروهای فلسطینی مواجه شد، ضمن بازداشت ۲۰ شهروند فلسطینی که بیشتر آنها جزو اسرای آزاد شده بودند، از این منطقه عقب‌نشینی کرد.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی از چندین محور و با تعداد زیادی خودروی نظامی به شهر نابلس در کرانه باختری یورش بردند. منابع مطبوعاتی درباره درگیری‌ها در کرانه باختری گزارش دادند که درگیری‌ها در مجاورت منزل شهید معاذ المصری در نابلس آغاز شد و پس از یورش اشغالگران، نیروهای فلسطینی نیز با بمب‌های دست ساز به سمت خودروهای اشغالگران به تجاوزات و یورش آنان پاسخ دادند.

اشغالگران همچنین محله المخفیه در نابلس را محاصره کردند، به خانه شهید معاذ المصری یورش می‌برند و ساکنان آن را به اجبار تخلیه کردند.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در برابر یورش نظامیان صهیونیست به شهرقلقیلیه ایستادگی کرده و به سمت آنها تیراندازی کرده‌اند.

این گردان‌ها همچنین از ادامه حملات موشکی خود به شهر عسقلان خبر دادند. این حمله با موشک‌هایی از نوع «کی ان ۱۰۳» صورت گرفته است.


انتهای پیام/ک


نظرات