08 اردیبهشت 1403 | ١٨ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206169

19 اسفند 1402 11:42

بازدید: 181

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از آغاز مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: مرحله دوم این طرح از امروز ۱۷ اسفند آغاز شده و تا ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی رادکانا و به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ حسینعلی خواجه‌مظفری اظهار کرد: در طرح کالابرگ الکترونیک یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

 وی با بیان اینکه در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک، مبلغ تشویقی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال افزایش‌یافته است، افزود: در این طرح دهک‌های درآمدی یک تا سوم به‌ازای چهار میلیون ریال مبلغ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و دهک‌های چهارتا هفت به‌ازای سه میلیون ریال مبلغ پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ریال یارانه دریافت می‌کنند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تأکید کرد: در این طرح قیمت روز سبد فجرانه، هفت میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال است که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته، باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ پنج میلیون و ۲۳۳ هزار ریال از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ ریال از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

 خواجه‌مظفری با بیان اینکه همه خانوارهای دهک اول تا هفتم از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک بهره‌مند می‌شوند، گفت: طرح فجرانه با یارانه تشویقی متفاوت است و مردم علاوه بر بهره‌مندی از طرح فجرانه می‌توانند یارانه نقدی خود را هم دریافت کنند.

 وی اضافه کرد: مردم در طرح کالابرگ الکترونیک می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن‌مایع، ماکارونی و قند و شکر را تهیه کنند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه ۴۹۴ هزار و ۳۶۱ خانوار گلستانی از مرحله اول طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک استقبال کردند، یادآور شد: ۸۷ درصد افراد واجد شرایط از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک استقبال کردند و در راستای اجرای این طرح، ۶۱۸ هزار و ۵۵۸ تراکنش موفق در استان انجام شده است.

 خواجه‌مظفری در پاسخ به این پرسش که جاماندگان طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک باید چه کنند، توضیح داد: طبق گزارش‌های رسیده برخی از افراد باوجودآنکه جزو دهک‌های اول تا هفتم بودند از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک بهره‌مند نشدند که اسامی این افراد به تهران ارسال شده تا در مرحله دوم از یارانه فجرانه بهره‌مند شوند.

 وی ادامه داد: افرادی که مرحله اول از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک جا ماندند؛ اما با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خود این مسئله را گزارش کردند اسامی آنها به تهران ارسال شده و در ۱۷ اسفند کالابرگ الکترونیک مرحله اول و دوم را با هم دریافت می‌کنند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از جاماندگان طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک خواست در صورت بهره‌مند نشدن از این طرح با شماره گویای ۰۲۱۶۳۶۹ تماس حاصل کنند.

 خواجه‌مظفری با بیان اینکه هفت هزار و ۳۶۶ پایانه فعال در استان گلستان برای پیوستن به طرح کالابرگ الکترونیک اعلام آمادگی کردند، یادآور شد: هزار و ۳۹۸ پایانه فعال شامل هزار و ۱۲۴ فروشگاه در گلستان به دلیل تخلف در روش عرضه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک غیرفعال شدند که این فروشگاه‌ها می‌توانند پس از انجام تعهد، دوباره در این بخش فعالیت کنند.

 وی با اشاره به اینکه ۶۱۶ هزار و ۱۲۰ خانوار یارانه بگیر در استان گلستان وجود دارد، گفت: یک میلیون و ۸۱۱ هزار نفر از مردم گلستان یارانه دریافت می‌کنند.

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات