08 اردیبهشت 1403 | ١٨ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206170

19 اسفند 1402 11:44

بازدید: 113

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مسوول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گلستان:

مسوول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گلستان گفت: با اجرای طرح «پویش کاشی حرم» گلستانی ها توانستند چهار هزار و ۶۰۰ کاشی به صحن حضرت زینب(س) هدیه کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ صفر معراجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از سال ۹۲ در استان گلستان راه اندازی شد و این ستاد توانست توسط مردم استان خدمات بسیار ارزشمندی در شهرهای مذهبی عراق مانند نجف، کربلا، کاظمین و سامرا انجام دهد و امروز حرم های امامین معصوم در این شهرها بازسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های توسعه‌ای حرم های امامین معصوم عراق در حال اجرا است، افزود: برجسته‌ترین پروژه‌ها صحن مبارک حضرت زهرا (س) در نجف اشرف است.

مسؤول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گلستان گفت: صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در کاظمین نیز در حال اجرا است، ادامه داد: صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین در حال ساخت و در سامرا هم بعد از تخریب گنبد حرم امامین عسکریین توسط داعش این بارگاه بازسازی شد و طرح‌های توسعه‌ای در حال انجام است.

معراجی اظهار کرد: مردم استان گلستان از ابتدای راه اندازی ستاد تا کنون هدایا قابل توجهی به این حرم های نورانی داشته‌اند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه صحن حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) به صورت مشارکتی در حال ساخت است مردم استان گلستان امسال توانستند هزینه ساخت ۷۴۸ متر مربع از صحن حضرت زینب (س) را تقبل کنند و سند افتخار مشارکت در این پروژه بزرگ دریافت کنند.

پرداخت هزینه ۴۹۰ متر از صحن حضرت زهرا (س) توسط گلستانی‌ها

مسؤول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گلستان گفت: مردم استان گلستان در سال جاری همچنین هزینه ۴۹۰ متر مربع از صحن حضرت زهرا (س) نیز تقبل کردند.

وی افزود: طرح جدیدی با عنوان «پویش کاشی حرم» توسط ستاد عتبات عالیات از دی ماه آغاز شد که خیرین در این طرح می‌توانند به نیت اموات و خانواده خود کاشی‌های صحن حضرت زینب (س) خیرداری کنند.

معراجی با اشاره به اینکه مبلغ هر کاشی ۲۰۰ هزار تومان است، اظهار کرد: زمانی که فرد پول را به حساب عتبات واریز کرد کاشی مورد نظر تهیه و نام فرد پشت نویسی شده و در صحن نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کار در استان از دو ماه پیش آغاز شده است، ادامه داد: با تبلیغات انجام شده استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته به طوری که تا کنون چهار هزار و ۶۰۰ کاشی توسط مردم استان هدیه شده است.

رشد ۱۰۰ درصدی نذورات مردم در گلستان

مسؤول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گلستان گفت: مردم استان گلستان از ابتدای سال تا کنون بیش از ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وجهه نقد و طلا برای ساخت و ساز حرم های نورانی حضرات در چهار شهر مذهبی عراق هدیه کردند.

وی یادآور شد: امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد نذورات و هدایا مردم استان گلستان رشد داشته است. سال گذشته رقم نذورات مردم استان چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود.

معراجی اظهار کرد: یکی از کارهای ما در عتبات عالیات اعزام نیرو انسانی برای ساخت و ساز پروژه‌ها در شهرهای مذهبی عراق است که امسال بیش از ۳۳۰ نفر نیرو کار اعزام کردیم که این آمار در سال گذشته ۱۷۰ نفر بود.

گفتنی است علاقه مندان جهت ثبت نام در پویش کاشی حرم می‌توانند به لینک مراجعه کنند: https://atabat.org/fa/forms/۸۰

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات