13 اردیبهشت 1403 | ٢٣ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 205324

19 آبان 1402 14:47

بازدید: 299

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه کردکوی:

امام جمعه کردکوی گفت: جهان در حال تماشای نسل‌کشی در غزه به وسیله رژیم صهیونیستی است.

به گزارش رادکانا، نماز جمعه این هفته شهرستان کردکوی به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد دلبری اقامه شد.

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری با سفارش خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: انسان همواره در معرض لغزش‌هاست و هوای نفس از درون و وسوسه‌های شیطان‌های جنی و انسی و زرق و برق دنیا از برون، دائماً طوفانی در اطراف او به راه می‌اندازد گاه گرفتار لغزش می‌گردد اما خداوند رحمان و رحیم درهای توبه و اصلاح خویشتن را به روی انسان گشوده و وعده قبول به توبه کنندگان حقیقی داده است تا از رحمت خدا مایوس نشوند و از مسیر حق منحرف نگردند.

وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از شرایط کمال انفاق رعایت اولویت‌ها در میان نیازمندان است، بدین معنا که انفاق کننده آنها را که سخت نیازمندند در اولویت قرار دهد و همچنین خویشاوندان نیازمند، به ویژه پدر و مادر را باید مقدم بدارد همچنین نیازمندان اهل دانش و تهی دستان عفیفی که دست نیاز به سوی کسی دراز نمی‌کنند در اولویت هستند.

امام جمعه کردکوی برخورد مناسب با مستمندان و رعایت میانه‌روی در انفاق را از جمله آداب و شرایط انفاق ارزشمند در جامعه دانست.

وی  در خطبه دوم به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی اشاره کرد و گفت: مسئولین مربوطه باید با به کار گرفتن این سیاست‌ها این صنعت را شکوفا کنند و کشورمان را به جایگاه واقعی دریایی خود در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برسانند.

امام جمعه کردکوی با توجه به بیست و چهارم آبان ماه روز رحلت و بزرگداشت آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی (ره) و روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار گفت : از زحمات همه عزیزانمان در عرصه‌های کتاب و کتابخوانی به ویژه کتابداران عزیزمان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی التزام علمی و عملی به مفاهیم و معارف اسلام ناب و اصیل و ارادت و مودت و ولایت بسیار عمیق نسبت به اهل بیت علیهم السلام  را از ویژگی‌های بارز این عالم ربانی دانست و گفت: یکی از آثار گران سنگ ایشان تفسیر المیزان می‌باشد.

امام جمعه کردکوی به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی گفت :گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ضرورت رشد و تعالی جامعه است و ایجاد رغبت و عادت به مطالعه و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان بسیار مهم است و مطالعه راهی برای شناخت و تشخیص الگوهاست و کتاب های خوب، الگوها را معرفی می‌کنند و باید کتاب خواندن را در خانواده هاترویج داد ویک ساعت مشترک را برای مطالعه خانوادگی اختصاص داد وموضوع هدیه دادن کتاب به یکدیگر راکه بسیار مهم است رانهادینه کرد. لذا اگر می‌خواهیم نسلی مهربان را تربیت کنیم باید از کتاب که  یار مهربان است  استفاده کنیم.

حجت الاسلام دلبری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دومین جنایتکار جنگی جهان است گفت : جهان در حال تماشای نسل کشی در غزه به وسیله رژیم صهیونیستی است و ارتش این رژیم مرتکب اقداماتی می‌شود که نقض جدی قوانین بین‌المللی و بشردوستانه و قوانین حقوق بشر است که محاصره غزه و حملات به غیرنظامیان، جنایت جنگی به شمار می‌رود و به راحتی می‌توان آن را ثابت کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت حسن تهرانی مقدم(ره) پدر علم موشکی ایران اظهار کرد : بزرگترین آرزوی ایشان نابودی اسرائیل بود که ان شاالله به همین زودی زود این آرزو توسط محور مقاومت فلسطین و مقاومت جهان اسلام محقق خواهد شد.

امام جمعه کردکوی با توجه به مناسبت روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان در سال ۱۳۵۸ هجری شمسی گفت : ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز شده است و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

وی در پایان سخنانش گفت: انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد ان شاالله مردم انقلابی کشورمان با حضور حداکثری و انتخاب اصلح خودشان در این انتخابات حماسه بزرگ دیگری را خلق  خواهند کرد.

انتهای پیام/ک


نظرات