14 اردیبهشت 1403 | ٢٤ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 205920

05 دی 1402 12:39

بازدید: 216

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، اوضاع مراکز اسکان را که یک میلیون و 800 هزار نفر در آن مستقر هستند، فاجعه‌بار خواند و گفت که 50 هزار زن بادار در این مراکز بدون هیچ مراقبت پزشکی حضور دارند.

به گزارش رادکانا ؛ اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تا کنون ۲۰ هزار و ۶۷۴ نفر شهید و بیش از ۵۴ هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

خبرگزاری سما به نقل از القدره گزارش داد، نظامیان صهیونیست، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ کشتار در غزه مرتکب شدند که در پی آن، ۲۵۰ نفر شهید و ۵۰۰ نفر هم زخمی شدند.

فرانچسکا آلبانزه گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین امروز درباره این کشتارها تأکید کرد «با قتل‌عام‌های دیگر غیرنظامیان در سایر نقاط جهان تفاوت چندانی ندارد».

این مقام سازمان ملل گفت: «نسل‌کشی یک فرایند است، نه یک اقدام واحد؛ باید از آن جلوگیری کرد اما در غزه--مثل آنچه در سربرنیتسا و رواندا رخ داد--جهان فقط اجازه می‌دهد اتفاق بیفتد».

 

القدره در ادامه با بیان اینکه در حملات صهیونیستها، ۳۱۱ نفر از کادر درمان به شهادت رسیدند و ۱۰۲ آمبولانس نیز منهدم شد، گفت: رژیم صهیونیستی ۱۴۱ مرکز درمانی را هدف قرار داد و فعالیت ۲۳ بیمارستان و ۵۳ مرکز درمانی را متوقف کرد.

این مقام فلسطینی با اشاره به بازداشت ۹۹ نفر از کادر درمان توسط صهیونیستها، تصریح کرد: اسرائیل، عمدا بیمارستانهای شمال غزه را هدف قرار می‌دهد تا ۸۰۰ هزار نفر، از خدمات درمانی محروم شوند.

القدره، اوضاع مراکز اسکان را که یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در آن مستقر هستند، فاجعه‌بار خواند و تأکید کرد: ۹۰۰ هزار کودک در این مراکز، با خطر قطحی، بیماریهای گوارشی و پوستی و کم خونی روبرو هستند.

وی با اشاره به حضور ۵۰ هزار زن بادار در این مراکز که بدون هیچ آب و غذا و مراقبتهای پزشکی زندگی می‌کنند، گفت: روزانه حدود ۱۸۰ زن باردار، در شرایط غیر انسانی وضع حمل می‌کنند.

انتهای پیام/ک


نظرات