09 اردیبهشت 1403 | ١٩ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 205936

11 دی 1402 12:46

بازدید: 236

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

«اخلاص»، رمز آسمانی شدن شهید سلیمانی؛

«حاج قاسم سلیمانی» بزرگمرد فراموش‌نشدنی است که برای توصیفش قلم‌ها از نفس افتادند او با شهادتش، زنده بودن انقلاب اسلامی را به رخ دنیا کشید.

به گزارش رادکانا، ایمان و اخلاص در عمل، کلید آسمانی شدن شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی بود به گونه‌ای که مقام معظم رهبری در وصف ایشان فرمودند «شخصیّت‌های ایمانی وقتی که ایمان را با عمل صالح همراه کنند، وقتی حرکت جهادی انجام دهند، محصولش می‌شود شخصیّتی مثل شهید سلیمانی که حتّی دشمنانش او را تحسین می‌کنند».

شهید سپهبد و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، سرباز بی‌ادعای ولایت و جان برکف ایران اسلامی است که با جانفشانی‌هایش در مقابل داعش تا ابد در دل تاریخ جهان اسلام زنده ماند دشمنان بدانند؛ «خط خون نقطه پایان سلیمانی نیست بهراسید که این اول بسم‌الله است…»

حاج قاسم عزیز تو از جنس آسمان بودی؛ اهل همت بودی نه اهل صحبت، مرد عمل بودی نه مرد شعار، یار نظام بودی نه بار نظام و در یک کلام تو سرباز نظام جمهوری مقدس ایران بودی نه سربار این نظام؛ دشمن بداند! حاج قاسم تا ابد در دلهای مردم ایران و همه آزادگان جهان جای دارد.

اینکه می‌بینیم داغ شهادت حاج قاسم عزیزمان سرد نمی‌شود از آنجاست که شهید سلیمانی جاری و تکثیر شده است حاج قاسم یک شخصیت معیار، میزان و ترازوی عمل بود و می‌توان انفاق، ایثار، صبر و توکل را با او سنجید؛ توصیف این بزرگمرد در قاب این صفحه نمی‌گنجد و می‌توانم به اندازه بضاعت خود او را توصیف کنم اما عظمت او فراتر از وسعت ذهن ماست.

حاج قاسم ارتش‌های بزرگی با هدف دفاع از مظلومان تشکیل داد و برای آنها قدرت ساخت تا مظلومان بتوانند در مقابل مستکبران بایستند و از خود دفاع کنند فلسطینی که تا دیروز با سنگ و چوب در برابر رژیم کودک کش اسرائیل از خود دفاع می‌کرد امروز به برکت جبهه مقاومت و در راس آن شهید حاج قاسم سلیمانی توانست موشک بسازد و به قلب تلاویو و حیفا پرتاب کند، یمنی که روزی مورد آماج گلوله‌ها قرار گرفته بود امروز به نقطه‌ای رسیده است که هیچ کشتی بدون اذن یمن نمی‌تواند از آبهای دریای سرخ و دریای یمن عبور کند امروز یمن جان و حیات دوباره‌ای به فلسطینیان بخشید در لبنان به کمک مردم حزب الله رفت و صحنه مقابله با رژیم کودک کش اسرائیل را رقم زد.

حاج قاسم احیاگر واقعی انسان بود او درحالیکه یک فرمانده برجسته و نمونه بود یک طراح مدبر، متفکر و اندیشمند بود که مقام معظم رهبری او را مصداق اخلاص، صداقت و عمل صالح دانستند.

وقتی صبح ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ خبر تلخِ شهادت سردار دلها در رسانه‌ها منتشر شد غم و اندوه تمام ایران را درنوردید در چنین روزی در ایران باران آمد اما نه از آسمان بلکه از چشمان غمگین مردمانی که عاشقانه حاج قاسم را دوست داشتند و با تمام وجود برای بدرقه این بزرگمرد به خیابان‌ها آمدند به گونه‌ای که مراسم تشییع سردار عزیزمان در جهان بی‌سابقه بود این خبر آن چنان در عرض کسری از ثانیه در سراسر جهان پیچید که همان لحظه می‌توانستیم عظمت و بزرگی این سردار سپاه اسلام و سرباز وطن را به عینه مشاهده کنیم.

«شهید سلیمانی» نرم‌افزارِ مقاومت و الگوی مبارزه را به ملّتها تعلیم کرد حاج قاسم در دوران حیات و همچنین بعد از شهادتش چهره عوام فریبانه افراد تاریخ را برملا کرد موقعی که آمریکا یک نقشه بسیار پیچیده‌ای برای منطقه چید و داعش را شکل داد قرار بر این بود داعش نماد اسلام شود هرکس در دنیا می‌خواست مسلمان شود باید داعشی میشد، مدافعان حرم و در راس آن سیدالشهدای مقاومت «شهید سلیمانی» توانست چهره به ظاهر اسلامی داعش را به جهانیان روشن و برملا کند.

* «حاج قاسم سلیمانی» بسترساز بیداری اسلامی در منطقه و جهان اسلام است

فرمانده سپاه ناحیه گرگان با گرامیداشت چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: «حاج قاسم سلیمانی» بسترساز بیداری اسلامی در منطقه و جهان اسلام است خون شهید سلیمانی سبب بیداری امت جهان اسلام و رسوایی بیشتر استکبار جهانی بویژه آمریکای جنایتکار و اسرائیل کودک کش و حامیانش در عرصه بین المللی شد.

محمود علیخانی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام مقام معظم رهبری شهید سلیمانی یک راه، یک مکتب و یک مدرسه درس آموز است در حقیقت او موفق شد با قدرت ایمان و اخلاص شجره خبیثه داعش را در منطقه شکست دهد و عزت و اقتدار را نصیب امت اسلام کند.

*شهید سلیمانی یک الگوی نمونه برای نسل جوان است

زینب حسن زاده از شهرستان گرگان با بیان اینکه شهید سلیمانی یک الگوی نمونه برای نسل جوان محسوب می‌شود، گفت: کسی در جهان وجود ندارد که دستاوردهای شهید سلیمانی را نشناسد هر آزاده‌ای در جهان عاشق سردار دلهاست او با ایمان راسخ و قلبی مطمئن جانانه از ملت و وطن دفاع کرد.

وی با اشاره به اینکه شهادت بزرگترین آرزوی حاج قاسم بود، افزود: شهادت آرزوی بزگمردان است حاج قاسم سلیمانی مرد جبهه‌های میدان نبرد بود و برای دفاع از آرمانهای رهبری و آرمانهای امام خامنه‌ای عزیز با جان و دل فعالیت می‌کردو سرباز واقعی حضرت آقا بود.

*شهید سلیمانی یک مرد وارسته در دین بود

یکی از فرهنگیان بازنشسته گلستانی با گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: من خواهر شهید و یک فرهنگی بازنشته هستم سردار سلیمانی خودش را یک سرباز نظام و رهبری معرفی کرده بود هیچ چشمداشتی به دنیا نداشت تمام تلاشش بر آن بود که به مردم خدمت کند.

زهرا طاهری با اشاره به اینکه همزمان با شهادت سردار دلها برادرم نیز آسمانی شد، افزود: شهید سلیمانی یک مرد وارسته در دین بود بسیارولایی و انقلابی بود شجاعت حاج قاسم زبانزد بود به گونه‌ای که حتی دشمنانش از غیرت و شجاعت او را تحسین می‌کردند.

سردار سلیمانی یک چهره بین المللی و نماد مقاومت جهان اسلام است حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت خستگی ناپذیر بود که اگر ۹۰ ساله هم میشد باز هم می‌توانست نقشی عمارگونه در اسلام ایفا کند او در سالهای سخت دفاع مقدس به خوبی باتجربه و آبدیده شده بود و جان کلام اینکه او یک انسان متفکر بود که هیچگاه رشدش متوقف نشد او در جهان اسلام یک شخصیت بی‌نظیر بود.

ترور شهید سلیمانی نشانه ضعف و شکست آمریکا درمقابل جمهوری اسلامی ایران بود دونالد ترامپ «رئیس جمهور سابق آمریکا» پس از ترور سردار سلیمانی در بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ صراحتا اعلام کرد که دستور ترور این شهید والامقام را داده است آمریکایی‌ها پس از این جنایت بزرگ اعلام کردند این ترور ناشی از درماندگی آمریکا درمقابل فرمانده نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی ایران بود.

گزارش از سمیرا رجبی

انتهای پیام/

منبع خبر : رادکانا

نظرات