09 اردیبهشت 1403 | ١٩ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 205950

18 دی 1402 11:07

بازدید: 198

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

انتخابات و میزان مشارکت سنجش دموکراسی است لذا استکبار جهانی هم رصد می‌کند و هم تلاش می‌کند که میزان مشارکت را کاهش دهد.

به گزارش رادکانا، علی منصوری در یادداشتی نوشت: انتخابات و مشارکت سنجش دموکراسی برای کشور است و اداره کشور برابر اصل سوم و ششم و پنجاه ششم قانون اساسی بر مبنای مشارکت مردم قرار داده شده است و انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی یک اصل مسلم است.

مهمترین موضوع در انتخابات حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی است و انتخابات از انتخاب اصلح هم مهمتر است زیرا نتیجه حضور؛ تعیین‌کننده برنامه‌های آینده برای نظام اسلامی و هم برای دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

قطعا انسان هر چه کشت کند همان را درو می‌کند، نمی‌شود انسان امنیت را دوست داشته باشد استقلال کشورش را بخواهد طالب پیشرفت کشور باشد اما در صحنه انتخابات حضور نداشته باشد!

انتخاب و انتخابات یک ودیعه الهی است که خداوند سبحان در وجود انسان قرار داده و ارزش هر انسان به تناسب انتخابی است که انجام می‌دهد.

گاهی اثربخشی انتخاب در حیطه زندگی فردی است و گاهی اثر بخشی آن علاوه بر زندگی فردی بر روند سیاسی اجتماعی ملت اثرگذار است. لذا اثرگذاری انتخابات مجلس شورای اسلامی یک امر سرنوشت ساز برای کشور است. حضرت امام خمینی رحمه الله علیه در پیام خود در ۲۳ بهمن ۵۸ خطاب به ملت به چهار نکته اساسی اشاره می‌فرمایند: 

۱- من با کمال مباهات از رشد سیاسی و تعهد اسلامی ملت شریف ایران تشکر می‌کنم ثابت کردند که انقلاب اسلامی بزرگ ما قبل از آنکه‌ ‌انقلاب سیاسی و اجتماعی باشد، یک انقلاب معنوی روحانی است.

۲- شما ای ملت عزیز اکنون نیز در این مرحله که مقام امتحان است‌‌کوشش کنید که مصالح اسلام را فدای منافع شخصی یا گروهی نکنید. ‌من انتظار دارم که وحدت کلمهٔ خود را حفظ و در انتخاب وکلای خود رضای حق بر رضای خود مقدّم دارید.

۳- متواضعانه از شما می‌خواهم که اشخاصی اسلامی، متعهد، غیر منحرف از صراط مستقیم‌ ‌الهی را در نظر بگیرید و سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به‌ ‌اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد ‌باشند و منفعت خود را بر مصلحت کشور مقدّم ندارند.

۴- من از همهٔ ملت و همهٔ گروه‌ها خواهانم دراین لحظات‌ ‌حساس که دشمنان همه در کمین‌اند و منتظر فرصت، به خاطر خدای متعال و به خاطر ‌مصالح کشور و ملت و به خاطر خون‌های ریخته شده در راه آزادی و استقلال، به خاطر هر ‌چه که آن را محترم می‌شمارید از اختلاف و نفاق دست برداشته و خود را در مقابل حق و ‌خلق سرفراز نمایید.

انتخابات و میزان مشارکت سنجش دموکراسی است لذا استکبار جهانی هم رصد می‌کند و هم تلاش می‌کند که میزان مشارکت را کاهش دهد علت اصلی تلاش دشمن به خاطر آن است که استقامت ملت را در هم بشکند وانقلاب را ناکار آمد جلوه دهد لذا وظیفه عقلی وشرعی است که با حضور خود دشمن را مایوس کنیم وبه فرموده مقام معظم رهبری «حضور مردم در صحنه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مشت محکمی به سینهٔ دشمنان کوبیده شود.

انتخابات یک وظیفهٔ ملی است.

انتخابات، فقط یک پدیده سیاسی نیست.

انتخابات، مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است. با توجه به تاکیدات امامین انقلاب اسلامی حضور در انتخابات علاوه بر وجوب شرعی آن عامل اصلی در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و پاسداری از خون شهدا و سردار شهید سلیمانی خواهد بود.

انتهای پیام/ک


نظرات