12 اردیبهشت 1403 | ٢٢ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206210

29 فروردین 1403 12:53

بازدید: 37

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ارتشی جان فدای ملت؛

جانشین تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان گفت: ۲۸ سال سابقه فعالیت در ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارم و همواره سعی کردم در هر پست و مسئولیتی که قرار دارم برای این کشور سربازی کنم.

به گزارش رادکانا، نام‌گذاری ۲۹ فروردین به‌عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی یکی از ابتکارات امام راحل (ره) در اوایل پیروزی انقلاب در مقابل تلاش برخی جریان‌ها برای از بین‌ بردن ارتش بود.

ارتش نیز نشان داد چه در ابتدای انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس جان فدای ملت و گوش‌به‌فرمان ولایت است و بنا به فرموده رهبر انقلاب اسلامی ۲۹ فروردین به معنای ایستادن ارتش به‌ پای انقلاب و در مسیر خدمت به هدف‌های مردم است.

این روز بهانه‌ای شد به سراغ جانشین تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان برویم و با حمید حیدری به این منظور گفتگو کنیم.

ضمن گرامیداشت روز ۲۹ فروردین ریشه این نام‌گذاری را در چه می‌بینید؟

زمانی که انقلاب شد در همان ابتدا صحبت از انحلال و بقای ادارات وابسته به رژیم شاهنشاهی شد و یکی از این ارگان‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، پس از پاک‌سازی ارتش امام (ره) در ۲۳ بهمن شهید قرنی را به‌عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش منصوب کردند و بیان کردند و پس از این فشارها فرمودند ۲۹ فروردین را به‌عنوان روز ارتش اعلام می‌کنم و ارتش باید با تمام قوا در برابر مردم رژه برود و این مسئله مانع از انحلال ارتش شد.

ارتشی در تراز انقلاب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

نخستین مؤلفه یک ارتشی ولایت‌مداری است و ما گوش‌به‌فرمان ولی‌فقیه هستیم و بعد بعدی ایمان است و اگر ایمان در ارتشی نباشد ممکن است در عملیات ته دلمان بلرزد و آن‌گونه که باید نمی‌توانیم از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

همراه ایمان، انضباط نیز حائز اهمیت است و نظامی‌گری به انضباط بر می‌گردد و باید در تمام زمینه انضباط داشته باشیم و آموزش از دیگر موضوعاتی است که کارایی نیروهای مسلح کمک می‌کند.

چه شد که وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شدید؟

این افتخار را دارم از سال ۱۳۷۷ به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمدم و پیش از آن نیز به‌عنوان سرباز در ارتش انجام‌وظیفه می‌کردم و علاقه‌مندی برای خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران در همان دوران سربازی شکل گرفت.

۲۸ سال سابقه فعالیت در ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارم و همواره سعی کردم در هر پست و مسئولیتی که قرار دارد برای این کشور سربازی کنم و اعتقاد من بر این است که در ارتش جایگاه‌ها نشان‌دهنده وظایف است و همه ما که لباس ارتش جمهوری اسلامی ایران را بر تن داریم سرباز هستیم.

وظیفه ارتشی صیانت از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی است و گرچه برای مشخص‌شدن مسئولیت‌ها پست‌ها و درجه‌ها تعریف می‌شود؛ ولی ما همواره سرباز هستیم.

دوستان و آشنایان خودتان چقدر دعوت می‌کنید که به خدمت ارتش در آیند؟

همواره دوستان و بستگان و فرزندان را به ارتش جمهوری اسلامی دعوت کردیم و بارها آشنایان از ما خواسته شد و آنها را معرفی کردیم و اعتقاد ما این است که در ارتش باید خدمتگزاری کنیم.

البته این نکته هم حائز اهمیت است که هر کسی در هر جایی که می‌تواند مثمرثمر باشد باید انجام‌وظیفه کند و گاهی شخصی می‌تواند مهندس و دکتر خوبی باشد و از آن طریق در جامعه خدمت کند، اعتقاد من این است که لباس ارتش و خدمت به انقلاب اسلامی برکت و معنویت خاصی دارد.

از نگاه شما تلخی و شیرینی خدمت  در ارتش چیست؟

در مسیر خدمت ممکن است اتفاقاتی در سطح نیروی مسلح بیفتد مثل ازدست‌دادن کادر و سربازی باعث آزردگی خاطر می‌شود و خبرهایی که از دستاوردهای نظامی می‌شنویم مثل همین عملیات «وعده صادق» باعث خوشحالی ما می‌شود و موضوعاتی مثل‌اینکه فلان تانک و یا موشک ساخته شده چون ابزاری برای اقتدار نیروهای مسلح است باعث دلگرمی و شادی ما خواهد شد.

اتفاقی که در طی عملیات «وعده صادق» رقم خورد باعث خوشحالی پرسنل نظامی و مردم شد، ما نشان دادیم اقتدار بسیار زیادی داریم و پشتیبانی ما نظامی‌ها مردم بودند که پس از این اتفاق به خیابان آمدند و این مسئله باعث می‌شود با عزمی جزم‌تر وارد این صحنه‌ها شویم.

در جامعه در خصوص عملیات وعده صادق صحبت می‎شود چقدر در این عملیات نظامی موفق بودیم؟

گاهی صحبت می‌شود که این موشک‌ها به هدف خورده یا نه باید بگوییم قطعاً رژیم صهیونیستی سامانه ضدهوایی و ضد موشکی دارد، از رژیم صهیونیستی به‌عنوان ارتش مقتدر یاد می‌شود که ما مدعی آن هستیم آنها ارتش پوشالی هستند.

ما می‌خواستیم نشان دهیم که می‌توانیم ۲ هزار کیلومتر موشک بفرستیم و این قدرت موشکی زبان زد تمام کشورها است و روزبه‌روز اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حال افزایش است.

پیروز این میدان جمهوری اسلامی ایران بود یا رژیم صهیونیستی؟

برای اینکه بگوییم پیروز این صحنه ما بودیم یا رژیم صهیونیستی باید ببینیم مردم ما خوشحال‌تر هستند یا آنها، مردم آنها در حال فرار و فضای سرزمین‌های اشتغالی به‌هم‌ریخته است و ملت ما ترسی از رژیم صهیونیستی ندارد و مطمئن باشد اگر بخواهد اقدام دیگری بکند صدها برابر از این عملیات ضربه خواهد خورد.

انتهای خبر/


نظرات