11 اردیبهشت 1403 | ٢١ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206220

29 فروردین 1403 13:23

بازدید: 33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مقام آمریکایی:

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل با عنوان عملیات نظامی «وعده صادق» گفت که گفتگوها با مقامات اسرائیلی و شرکای منطقه ای درباره "اهمیت کاهش تنش" ادامه دارد اما حمایت آمریکا از اسرائیل "قاطع و تزلزل ناپذیر" است.

به گزارش رادکانا، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در تداوم حمایت واشنگتن از اسرائیل گفت: «تعهد ما به امنیت اسرائیل و تعهد ما به دفاع از آن تزلزل ناپذیر است، و همچنین مهم است که به یاد داشته باشیم که این حمله بی پروا و غیرمسئولانه ایران را به شدت محکوم می کنیم.»

ایران گفته است که حمله این هفته اش در تلافی حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق بوده است، اما پاتل استدلال کرد که گستردگی حمله ایران نیز به نوبه خود یک "نقض" قوانین بین المللی بوده است.

وی مدعی شد: آمریکا همچنان در حال ارزیابی وضعیت این تاسیسات [کنسولگری ایران] است. من هیچ اطلاعات جدیدی برای ارائه در این زمینه ندارم، اما باز هم، تعداد زیاد موشک های بالستیک و پهپادهایی که ایران علیه اسرائیل پرتاب کرد، کاملاً غیرمسئولانه و بی پروا بود.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: اسرائیل در مورد برنامه هایش برای پاسخ به حمله ایران، چگونگی و زمان آن اطلاعی به واشنگتن نداده است.


انتهای پیام/ک


نظرات