14 اردیبهشت 1403 | ٢٤ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206240

01 اردیبهشت 1403 13:51

بازدید: 59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تئوریسین جریانی که در سال 88 مرزهای قانون را در نوردید امروز در قبال انتقام ایران از اسرائیل دم از قانون مداری و صلح در عرصه بین الملل می زند.

به گزارش رادکانا به نقل از راه دانا، در حالی عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی  در سرزمین های اشغالی بهت و حیرت جهانی را نسبت به توانمندی نظامی ایران برانگیخته کرد که ایران نسبت به انجام این اقدام تلافی جویانه هشدار داده بود. اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق نقض آشکار قوانین بین المللی به شمار رفته و از این رو براساس قواعد بین الملل و ایران می توانست نسبت به این نقض آشکار قوانین دیپلماتیک واکنش تلافی جویانه نشان دهد.

مواضع مقامات ایران نسبت به انتقام از اسرائیل

پس از شهادت سردار زاهد و همراهانش در ساختمان کنسولگیری ایران، رهبر انقلاب در پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار زاهدی و همراهنش فرمودند: رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ی الهی.

ایشان در خطبه های نماز عید فطر نیز فرمودند: رژیم صهیونیستی اشتباه کرد و باید تنبیه شود و تنبیه می شود.

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه نیز در سخنرانی روز قدس تاکید کرد: ما هشدار می دهیم هیچ عملی از هیچ دشمنی در مورد نظام مقدس ما بدون پاسخ نخواند ماند و هنر ملت ایران شکستن قدرت امپراطوری‌ها و اثبات پیروزی حقیقت ایمان است.

او این را هم گفت که حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران بی پاسخ نمی ماند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سردمداران جاهل رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آن‌ها بدانند این تحرکات رذیلانه هیچ تأثیری در ارادۀ آزادی‌خواهی و حق‌طلبی مبارزان مقاومت نخواهد داشت و اقدام تجاوزگرانه و ددمنشانۀ آنان با مجازات سختی مواجه خواهد گشت.

رئیس جمهور هم در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق گفت: رژیم غاصب صهیونیستی پس از شکست و ناکامی مکرر در برابر ایمان و اراده مجاهدان جبهه مقاومت، در تقلا برای نجات خود، ترورهای کور را در دستور کار قرار داده است، اما باید بداند با اینگونه اقدامات غیرانسانی هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید و روز به روز شاهد تقویت جبهه مقاومت و انزجار و نفرت ملت‌های آزاده علیه ماهیت نامشروع خود بوده و این جنایت ناجوانمردانه نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز اعلام کرد: وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل مصونیت اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

واکنش های بین المللی در قبال انتقام ایران از اسرائیل

واکنش ها در قبال انتقام ایران از اسرائیل در پی حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق تنها به مواضع مقامات جمهوری اسلامی محدود نشد به طوری که بسیاری از کشورهای منطقه نیز نسبت به این مسئله موضع جدی اتخاذ کردند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت: روسیه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم می‌کند و معتقد است که چشم پوشی از اقدامات اسرائیل در خاورمیانه که هسته اصلی سیاست واشنگتن است، تا حد زیادی عامل اصلی تراژدی‌های بیشتر و بیشتر شده است.

وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد: هدف قرار گرفتن مقر کنسولگری ایران در دمشق را محکوم می‌کنیم و تجاوز به مقرهای دیپلماتیک با هر توجیهی را نمی‌پذیریم.

حزب‌الله لبنان در واکنش به این حادثه هشدار داد، رژیم صهیونیستی هزینه این حمله را پرداخت خواهد کرد.

وزارت خارجه قطر نیز گفت: ما به شدت حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم می‌کنیم و آن را نقض آشکار کنوانسیون‌های بین‌المللی و هنجار‌های دیپلماتیک می‌دانیم که حمله به مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک را جرم‌انگاری می‌کند.

وزارت خارجه عمان در پیامی گفت: ما حمله‌ای را که کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد محکوم می‌کنیم و آن را نقض حاکمیت سوریه می‌دانیم.

وزارت خارجه عربستان در پیامی گفت: عربستان حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه را محکوم کرده و قاطعانه هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک به هر دلیل و به هر بهانه‌ای که نقض قانون است، رد می‌کند. 

قانون شکنانی که به بهانه قانون مخالف انتقام از اسرائیل هستند!

در حالی که مقامات سیاسی داخلی و بین المللی نسبت به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق واکنش نشان داده و حق پاسخگویی به این اقدام که مصداق تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود را محفوظ دانستند، اما اصلاح طلبان در داخل ایران به بهانه رعایت قانون حالا عَلَم صلح دوستی در دنیا را بلند کرده و با انتقام از اسرائیل مخالف هستند!

سعید حجاریان، تئوریست این جریان در اظهاراتی گفته است: "راهبرد اصلاح طلبان، صلح طلبی در بیرون و دموکراسی و حاکمیت قانون در داخل است. صلح مسلح منفعتی برای ایران ندارد زیرا بنیه ی دفاع، مادی و معنوی کشور را تحلیل می برد و ما بدل ما یتحلّل نداریم. بالعکس، اسرائیل مستظهر به حمایت آمریکاست و می تواند کسری های خود را جبران کند.

این چهره اصلاح طلب که خود سردمدار بی قانونی در سال 88 و پس از آن از مهره های تحریم کننده انتخابات به عنوان اصلی ترین شاخصه دموکراسی و قانونمداری در کشور به شمار می رود، بود حالا امروز خواستار قانون مندی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی است.

نکته قابل تامل آنکه وی جریان منتسب به خود را صلح طلب در عرصه بین الملل معرفی کرده و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را به صلح آن هم در قبال رژیم کودک کش صهیونیستی که بیش از 6 ماه است که بدترین جنایات انسانی را در غزه به نمایش گذاشته، شده است.

به نظر  می رسد اصلاح طلبان از صدر تا ذیل آن ها گرفتار استاندارهای دوگانه ای در مسئله حقوق بشر هستند.

چهره های منتسب به این جریان یک روز نسبت به عملیات طوفان الاقصی که پاسخ مشروع فلسطینیان به سالها ظلم رژیم صهیونیستی بود تاخ و تاز کردند و حالا انتقام از اسرائیل در قبال حمله به ساختمان کنسولگری ایران و شهادت مستشاران نظامی را بی قانونی دانسته و خواستار صلح هستند.

این ها همان هایی هستند که در سال 88 با فتنه انگیزی در کشور مرزهای قانونمداری را در جریان سیاسی خود جا به جا کردند.


انتهای پیام/ک


نظرات