14 اردیبهشت 1403 | ٢٤ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206260

01 اردیبهشت 1403 14:30

بازدید: 64

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آب سد گلستان فردا برای سومین بار در سال آبی جاری به منظور مدیریت حجم اب مخزن و تامین نیاز آبی اراضی کشاورزی محدوده سد رهاسازی می‌شود.

به گزارش رادکانا، بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای گلستان، با توجه به بارش‌های مناسب سال آبی جاری و در آستانه سرریز شدن سد گلستان، به منظور مدیریت حجم آب مخزن و تامین نیاز آبی اراضی کشاورزی محدوده سد و شبکه وشمگیر، بخشی از آب سد گلستان از ساعت هفت صبح روز شنبه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برای سومین بار متوالی در سال آبی جاری رهاسازی می‌شود.

بر این اساس به عموم مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود تاکید می‌شود از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان و مخازن وشمگیر خودداری نمایند.

بر اساس این‌ گزارش، این رهاسازی آب با هدف مدیریت یکپارچه منابع و مصارف آب رودخانه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است و از آنجا که این رهاسازی برای تامین آب اراضی کشاورزی و مصارف محدوده سد و شبکه وشمگیر می‌باشد.

بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای گلستان، هرگونه برداشت آب توسط بهره برداران مسیر رودخانه گرگانرود در حد فاصل پایاب سد گلستان تا سد وشمگیر ممنوع است.


انتهای پیام/ک


نظرات