15 اردیبهشت 1403 | ٢٥ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206265

02 اردیبهشت 1403 09:06

بازدید: 48

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبرداد:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: زنگ زرد، خطری جدی برای مزارع گندم استان است و در راستا مقابله با این بیماری برای ۵۰۷ هزار هکتار زمین زراعی تقاضای عملیات قارچ‌کش شد.

به گزارش سرویس اقتصادی رادکانا به نقل از فارس؛ محمد برزعلی شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی گندم و نان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار کرد: مطابق تقویم زراعی، مناسبت‌ترین زمان کشت گندم در خطه گلستان از اواسط آبان ماه به مدت یک ماه در اراضی دیم و از اول تا ۳۰ آذر در زمین‌های آبی انجام می‌شود.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به شیوع بیماری زنگ زرد گفت: زنگ زرد از جمله بیماری‌های محصول گندم است و در مواقعی که مزرعه دارای رطوبت بالا باشد به سرعت شیوع پیدا می کند و فعالیت آن تابع شرایط مناسب محیطی است.

وی افزود: بیماری زنگ زرد در اواخر بهمن و اسفند مشاهده شده است اما در حال حاضر در دوم فروردین شاهد آن بودیم.

مزارع گندم گلستان در خطر زنگ زرد قرار دارد و باید تمهیدات لازم برای تامین سموم اندیشیده شد.

وی خاطرنشان کرد:  این مسئله زنگ خطری برای مزارع گندم است و در راستا مقابله با این بیماری و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، برای ۵۰۷ هزار هکتار زمین زراعی تقاضای عملیات قارچ‌کش شد.

گفتنی است بیماری زنگ زرد، از فتوسنتز گیاه جلوگیری می کند و غذایی را که برگ تولید کرده و قرار است در داخل دانه جمع آوری کند، از دسترس خارج می کند.

انتهای خبر/

 

منبع خبر : رادکانا

نظرات