29 اردیبهشت 1403 | ١٠ ذو القعدة ١٤٤٥

شناسه: 206285

16 اردیبهشت 1403 09:25

بازدید: 69

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

شهید «معصومه عرب بالاجلینی» چند مرحله به جبهه اعزام شد و می‌گفت: هیچگاه از انقلاب اسلامی کنار نمی‌کشم تا کشته شوم، سرانجام در مکه مکرمه توسط نیروهای آل سعود بر اثر اصابت گلوله به سینه، شهید شد.

به گزارش سرویس ایثار و شهادت رادکانا؛ شهید معصومه عرب بالاجلینی، بیست و هشتم مرداد ۱۳۰۵ در روستای جلین علیا از توابع شهرستان گرگان به دنیا آمد. پدرش ملک محمد (فوت) ۱۳۳۰ مادرش خدیجه بانو نام داشت.

خواندن و نوشتن نمی‌دانست، خانه‌دار بود، سال ۱۳۲۴ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و شش دختر شد. نهم مرداد ۱۳۶۶ در مکه مکرمه توسط نیروهای آل سعود بر اثر اصابت گلوله به سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد. فرزند وی ابوالفضل نیز به شهادت رسیده است.

سفر حج؛ خاطره‌ای به نقل از همسر شهید عرب بالا جلینی

همسرم از هر لحاظ خیلی خوب بود و در کارهایش همیشه به خدا توکل می‌کرد. برای رزمندگانی که در جبهه حضور داشتند بسیار فعالیت می‌کرد. در پشتیبانی جنگ در روستای جلین، جهت جمع آوری وسایل مورد نیاز رزمندگان از هیچ تلاشی فروگذار نبود. تا اینکه فرزندمان ابوالفضل به شهادت رسید.

چند سال بعد من و همسرم تصمیم گرفتیم برای زیارت به حج برویم. در آنجا همسرم توسط آل سعود از ناحیه ضربه سر به شهادت رسید.

جنازه همسرم را از عربستان به جده آوردند و سپس به تهران منتقل کردند. در مراسمی با شکوه این شهیده را با شکوه تشییع کردند.

همسرم برای پیروزی این انقلاب بسیار اشک می‌ریخت چندین نوبت هم به جبهه اعزام شد. تمام سخنش این بود که من جانم و مالم را تا زمانی که زنده هستم در اختیار اسلام قرار می‌دهم. هیچ گاه خودم را از این انقلاب کنار نمی‌کشم تا کشته شوم.

شهیده معصومه، به فرایض دینی خیلی اهمیت می‌داد. بیشتر وقتش را به نماز خواندن می‌گذراند. اکثر ماه‌های سال را روزه می‌گرفت. او هشت ماه در سال را روزه بود.

 

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات